صورت وضعیت موقت
بر اساس بند ۴ ماده ۵۳ شرایط عمومی پیمان های PC
( تامین کالا و تجهیزات و ساخت و نصب ) برای کارهای صنعتی بخشنامه ۱۸۳۴۰۶
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مراحل بررسی و پرداخت صورت وضعیت های
موقت به صورت ذیل است:
- در پایان هر ماه یا مقاطع زمانی تعیین
شده پیمانکار صورت وضعیت موقت را به مهندس مشاور ارائه می دهد (بر اساس بند
۳ ماده ۵۳ شرایط عمومی )
- مهندس مشاور ۱۰ روز فرصت دارد تا بررسی و تایید کند و یا به پیمانکار برای رفع نواقص عودت دهد
- کارفرما
۲۰ روز فرصت دارد تا صورت وضعیت تایید شده مهندس مشاور را برای بررسی و
تایید و پرداخت کند و در صورتیکه در مهلت ۲۰ روز تعیین شده کارفرما نتواند
صورت وضعیت را بررسی و تایید کند و نیاز به فرصت بیشتری داشته باشد
میبایست کارفرما ۷۰% بهای صورت وضعیت را پس از کسر کسورات به صورت علی
الحساب به پیمانکار پرداخت کند.
صورت وضعیت قطعی
بر اساس ماده ۵۷ شرایط عمومی پیمان های PC
( تامین کالا و تجهیزات و ساخت و نصب ) برای کارهای صنعتی بخشنامه ۱۸۳۴۰۶
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مراحل بررسی صورت وضعیت قطعی بدین صورت
می باشد:
- پس از تحویل موقت پیمانکار میبایست صورت وضعیت قطعی تحویل مهندس مشاور دهد
- مهندس
مشاور ۱۰ روز فرصت بررسی مدارک دارد و در صورت تکمیل مدارک نسبت به پذیرش
صورت وضعیت اقدام میکند و در غیراینصورت جهت تکمیل مدارک، صورت وضعیت را
تحویل پیمانکار می دهد
- در صورت تکمیل بودن مدارک و پذیرش صورت وضعیت از طرف مهندس مشاور ۶۰ روز فرصت بررسی و تایید صورت وضعیت دارد
- پس
از تایید مهندس مشاور صورت وضعیت تحویل کارفرما می شود، کارفرما ۶۰ روز
فرصت بررسی و تایید دارد و پس از کسر کسورات، صورت وضعیت را پرداخت میکند و
نسبت به آزاد سازی ضمانت نامه های حسن انجام کار و انجام تعهدات مطابق
ماده ۱۱ تا ۱۴ اقدام میکند.
پی نوشت:
در صورتیکه کارفرما بعد از مهلت مقرر قانونی نتواند صورت وضعیت پیمانکار
را پرداخت کند میبایست مطابق بند ۸ ماده ۵۳ شرایط عمومی پیمان، خسارت تاخیر
در پرداخت به پیمانکار بپردازد.